Red ili klik do hrane – šta vi birate?08.06.2016.

Red ili klik do hrane – šta vi birate?

Novo doba nosi nove tehnologije, a njihova uloga je, pre svega, da nam olakšaju svakodnevicu, da nagomilane obaveze i manjak slobodnog vremena dovedu u balans. Jedna od pozitivnih tekovina 21. veka je i kupovina i plaćanje preko interneta. Sigurno je svako od vas koristio bar jedan od onlajn servisa – bilo da je to plaćanje računa, kupovina karata za muzičke, kulturne i sportske događaje, naručivanje proizvoda i usluga, koje je teže pronaći drugim kanalima. I sve uglavnom fukcioniše savršeno, štedi nam vreme, da ne zanemarimo, i novac.

Kako onda stoje stvari sa onlajn porudžbinom prehrambenih potrepština? Već odavno je moguće poručiti razne prehrambene namirnice putem interneta, međutim, svest o takvoj kupovini kod nas još uvek nije dovoljno razvijena. Mnogi još uvek prezaju da se upuste u ovu avanturu, navodeći često argumente kao što su nesigurnost i nepoverenje u takve kanale kupovine, čak i onda kada se nisu susreli sa takvim vidom nabavke ili pak imali neka loša iskustva. Ipak, ono u čemu se svi slažu i vide kao prednost je izbegavanje lutanja među rafovima i čekanje u redovima, s rizikom da, baš kada dođete na red, „padne sistem“. Razlog za je svakako udobna kupovina na klik, uz uštedu novca i nerava.

Kakva je situacija u ostalim evropskim zemljama? Elektronska trgovina je jedina kategorija koja ne beleži pad i kojoj se i u budućnosti predviđa konstantan rast, s obzirom na to da ljudi zbog ubrzanog tempa života traže rešenja koja im štede vreme i čuvaju budžet. Kako je saopštio Evropski zavod za statistiku (Evrostat), u Evropskoj uniji je ove godine oko 53 odsto stanovništva, životnog doba od 16 do 74 godine, naručivalo robu ili usluge preko interneta, u odnosu na 30 odsto iz 2007. Kako podaci ukazuju, najveću šansu za rast u onlajn kupovini ima kategorija prehrambenih namirnica. U velikim evropskim gradovima, mogućnost web kupovine posebno je popularna među porodicama sa manjom decom, gde su oba roditelja zaposlena. Tako, na primer, među evropskim narodima, kupovina preko interneta u Italiji je zastupljenja kroz 29 odsto. Istraživanja su pokazala da se od svih namirnica čak 42 odsto onlajn prodaju konzervirane namirnice kao što su proizvodi od povrća, zatim konzervirano voće i riba.

Međutim, kada je u pitanju nabavka hrane, često se nameću pitanja – šta ako je bajato, šta ako je istekao rok, šta ako nije to to kao na sajtu, šta ako... Većina kompanija i brendova koja drži do kvaliteta i dobre reputacije, ovakve greške sebi ne dozvoljava, vodeći se činjenicom da je budućnost kupovine zapravo onlajn kupovina. Iz tog razloga je kontrola proizvoda koji se onlajn poručuju rigorozna, posebno se vodi računa o načinu tranasporta i vremenu dostave, kako bi proizvodi u savršenom stanju stigli do kupaca.

Na pomolu su i novi tipovi trgovine budućnosti, a takva jedna je eksperimentalno napravljena u Seulu. Jedna britanska kompanija izašla je u susret svojim kupcima u Seulu tako što je ponudila virtuelne police svog marketa uz put do kuće ili posla - na autobuskim stanicama, metro stajalištima, zidovima tržnih centara. Sve što je potrebno za kupovinu je preuzimanje aplikaciju za mobilni telefon, skeniranje koda željenog proizvoda i biranje mesta i vremena dostave. Sjajno, zar ne?